Ga naar de inhoud
  • Home
  • Teams
    • Alle advocaten
    • Sociaal recht
    • Vennootschaps- en verenigingsrecht
    • Economisch en handelsrecht
    • Bank- en financieel recht
    • Vastgoedrecht
    • Publiek en administratief recht
    • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
    • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
    • Ondersteuning
  • Sectoren
    • Art, Cultuur, Erfgoed
    • Verenigingen (zonder winstoogmerk)
    • Sportbonden en -federaties
    • Luchtvaart
    • Bankwezen-Verzekering-Financiën
    • Biotechnologie
    • Advies
    • Water
    • Energie 
    • Onderwijs
    • Milieu
    • Expats
    • Ambtenaren
    • Horeca 
    • Intercommunaal
    • Luxe
    • Media & Audiovisueel
    • Organisaties van openbaar belang
    • Publiek-private samenwerking (PPP)
    • Lokale autoriteiten
    • Gereglementeerde beroepen en beroepsorganisaties
    • Publiekrechtelijke bedrijven
    • Gezondheidszorg 
    • SPF
    • Start-ups en schaalvergroting
    • Stedenbouw
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Neem contact op met
Menu
  • Home
  • Teams
    • Alle advocaten
    • Sociaal recht
    • Vennootschaps- en verenigingsrecht
    • Economisch en handelsrecht
    • Bank- en financieel recht
    • Vastgoedrecht
    • Publiek en administratief recht
    • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
    • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
    • Ondersteuning
  • Sectoren
    • Art, Cultuur, Erfgoed
    • Verenigingen (zonder winstoogmerk)
    • Sportbonden en -federaties
    • Luchtvaart
    • Bankwezen-Verzekering-Financiën
    • Biotechnologie
    • Advies
    • Water
    • Energie 
    • Onderwijs
    • Milieu
    • Expats
    • Ambtenaren
    • Horeca 
    • Intercommunaal
    • Luxe
    • Media & Audiovisueel
    • Organisaties van openbaar belang
    • Publiek-private samenwerking (PPP)
    • Lokale autoriteiten
    • Gereglementeerde beroepen en beroepsorganisaties
    • Publiekrechtelijke bedrijven
    • Gezondheidszorg 
    • SPF
    • Start-ups en schaalvergroting
    • Stedenbouw
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Neem contact op met
  • nl_NLNL
    • fr_FRFR
    • en_GBEN
  • nl_NLNL
    • fr_FRFR
    • en_GBEN
  • Home
  • Teams
    • Alle advocaten
    • Sociaal recht
    • Vennootschaps- en verenigingsrecht
    • Economisch en handelsrecht
    • Bank- en financieel recht
    • Vastgoedrecht
    • Publiek en administratief recht
    • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
    • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
    • Ondersteuning
  • Sectoren
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Neem contact op met
  • nl_NLNL
    • fr_FRFR
    • en_GBEN
Menu
  • Home
  • Teams
    • Alle advocaten
    • Sociaal recht
    • Vennootschaps- en verenigingsrecht
    • Economisch en handelsrecht
    • Bank- en financieel recht
    • Vastgoedrecht
    • Publiek en administratief recht
    • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
    • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
    • Ondersteuning
  • Sectoren
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Neem contact op met
  • nl_NLNL
    • fr_FRFR
    • en_GBEN

Voorwaarden voor interventie

  1. Wij verbinden ons ertoe alles in het werk te stellen om de opdrachten die ons door onze cliënten worden toevertrouwd met toewijding en in overeenstemming met de wet en de beroepsethiek uit te voeren. Wij informeren onze cliënten regelmatig over het verloop van de opdrachten die zij ons toevertrouwen en stellen maatregelen voor om hun belangen te beschermen.
     
     
  2. Tenzij anders bepaald, zal onze aansprakelijkheid in geen geval een bedrag van € 2.500.000 per zaak voor alle bij de zaak betrokken advocaten overschrijden. Dit bedrag komt overeen met het bedrag van de door ons afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
     
     
  3. Cliënten zullen ons niet ter verantwoording roepen voor verzoeken die wij, overeenkomstig de vereisten van de anti-witwaswetgeving, aan hen moeten doen om hen te identificeren op basis van bewijsstukken op het moment dat wij een vertrouwensrelatie aangaan.
     
     
  4. De cliënten worden geïnformeerd over de namen van de advocaten die verantwoordelijk zijn voor de behandeling van hun dossier. Het staat ons vrij om andere vennoten en medewerkers met specifieke opdrachten te belasten en om op eigen verantwoordelijkheid een beroep te doen op externe advocaten.
     
     
  5. Wij verbinden ons ertoe onze cliënten te informeren over de verschillende juridische oplossingen die hun ter beschikking staan en met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de met onze cliënten gekozen oplossing toe te passen. Behoudens uitdrukkelijke en onmiddellijke andersluidende instructies worden onze cliënten verondersteld de gemaakte strategische keuzes te aanvaarden, zoals die blijken uit de verzonden brieven, de genomen initiatieven of de gevolgde procedures.
     
     
  6. Tenzij anders overeengekomen worden onze honoraria berekend in functie van de aan de opdracht bestede tijd. De geldende uurtarieven worden schriftelijk aan de cliënten meegedeeld bij het begin van de behandeling van hun dossier. Elke wijziging van deze tarieven of van het ereloonschema zal slechts van toepassing zijn na kennisgeving aan de cliënt.
     
     
  7. Naast de honoraria berekend op basis van het uurtarief, behouden wij ons het recht voor onze cliënten een resultaatsvergoeding aan te rekenen die wordt berekend op basis van de bedragen die in hoofdsom en rente in het geding zijn, met name afhankelijk van de aard van de zaak en het verkregen resultaat.
     
     
  8. De kosten voor de uitvoering van de ons toevertrouwde opdrachten worden aan de cliënt aangerekend hetzij volgens een percentage van de erelonen, hetzij volgens de volgende schaal, bedragen exclusief BTW 21% :
     
     
    • Opening, sluiting en archivering van het dossier gedurende de wettelijke termijn van 5 jaar: € 100,00
    • Correspondentie (mail, fax en post), per pagina: € 10,00
    • Getypt document, per pagina: € 10,00
    • Fotokopie, per stuk: 0,25 €.
    • Reiskosten, per km: 0,40 €.
    • Overige kosten: tegen kostprijs
       
       
  9. Ongeacht de gekozen methode voor de facturering van de kosten, die aan het begin van de behandeling van het dossier schriftelijk aan de cliënt wordt meegedeeld, worden de verschotten (gerechtskosten, deurwaarderskosten, deskundigenkosten, vertaalkosten, enz.) in elk geval tegen kostprijs aan de cliënt aangerekend.
     
     
  10. De door ons verstuurde staten van honoraria, kosten en verschotten zijn contant betaalbaar. In geval van wanbetaling worden interesten en invorderingskosten aangerekend op basis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties.
     
     
  11. In de regel worden regelmatig provisies of tussentijdse verklaringen aan onze cliënten toegezonden. Cliënten kunnen te allen tijde een tussentijdse verklaring bij ons aanvragen.
     
     
  12. Het bedrag dat van de wederpartij zou kunnen worden gevraagd als tegemoetkoming in de kosten van verweer van onze cliënten wordt berekend als een forfaitair bedrag. De Orde is van oordeel dat het beroepsgeheim verhindert dat de staat van onze prestaties, onze staat van kosten en erelonen en a fortiori het dossier ter ondersteuning van een dergelijk verzoek worden overgelegd. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat de erelonen worden vastgesteld op de voorziene wijze en los van het bedrag waartoe de wederpartij zou worden veroordeeld als tussenkomst in de kosten van verweer van onze cliënten.
     
     
  13. Onze opdracht eindigt in ieder geval en uiterlijk wanneer wij onze eindafrekening van kosten en vergoedingen sturen.
     
     
  14. Wij zijn vrij in de keuze van de gerechtsdeurwaarders die voor onze cliënten optreden. De keuze van andere derden wier bijstand nuttig is (notaris, accountant, technisch adviseur, enz.) gebeurt slechts na overleg.
     
     
  15. Behoudens andersluidende instructies staan wij in voor de archivering van de dossiers, die de bewaring van de belangrijkste elementen van de dossiers gedurende vijf jaar en de mogelijkheid tot inzage of kopiëren gedurende dezelfde periode omvat. Tenzij uitdrukkelijk gevraagd binnen deze periode, wordt het dossier aan het einde van deze periode volledig vernietigd.
     
     
  16. Onze relatie is onderworpen aan het Belgische recht en elk geschil daarover valt onder de exclusieve bevoegdheid van de Brusselse rechtbanken, onverminderd de bevoegdheid van de beroepsorganisaties waartoe wij behoren op het gebied van deontologie en geschillen over honoraria.

Heeft u een vraag of advies nodig?

Neem contact met ons op!

Contacteer ons

Sectoren

  • Art, Cultuur, Erfgoed
  • Verenigingen (zonder winstoogmerk)
  • Sportbonden en -federaties
  • Luchtvaart
  • Bankwezen-Verzekering-Financiën
  • Biotechnologie
  • Advies
  • Water
  • Energie 
  • Onderwijs
  • Milieu
  • Expats
  • Ambtenaren
  • Horeca 
  • Intercommunaal
  • Luxe
  • Media & Audiovisueel
  • Organisaties van openbaar belang
  • Publiek-private samenwerking (PPP)
  • Lokale autoriteiten
  • Gereglementeerde beroepen en beroepsorganisaties
  • Publiekrechtelijke bedrijven
  • Gezondheidszorg 
  • SPF
  • Start-ups en schaalvergroting
  • Stedenbouw
  • Art, Cultuur, Erfgoed
  • Verenigingen (zonder winstoogmerk)
  • Sportbonden en -federaties
  • Luchtvaart
  • Bankwezen-Verzekering-Financiën
  • Biotechnologie
  • Advies
  • Water
  • Energie 
  • Onderwijs
  • Milieu
  • Expats
  • Ambtenaren
  • Horeca 
  • Intercommunaal
  • Luxe
  • Media & Audiovisueel
  • Organisaties van openbaar belang
  • Publiek-private samenwerking (PPP)
  • Lokale autoriteiten
  • Gereglementeerde beroepen en beroepsorganisaties
  • Publiekrechtelijke bedrijven
  • Gezondheidszorg 
  • SPF
  • Start-ups en schaalvergroting
  • Stedenbouw

Teams

  • Alle advocaten
  • Sociaal recht
  • Vennootschaps- en verenigingsrecht
  • Economisch en handelsrecht
  • Bank- en financieel recht
  • Vastgoedrecht
  • Publiek en administratief recht
  • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
  • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
  • Ondersteuning
  • Alle advocaten
  • Sociaal recht
  • Vennootschaps- en verenigingsrecht
  • Economisch en handelsrecht
  • Bank- en financieel recht
  • Vastgoedrecht
  • Publiek en administratief recht
  • Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht
  • Gezondheidsrecht, financieel strafrecht, tuchtrecht
  • Ondersteuning

Neem contact op met

Louizalaan 250
1050 Brussel
België

+32 (0)2 534 20 20

info@cew-law.be

Volg ons

Linkedin-in
  • Bestrijding van het witwassen van geld
  • Voorwaarden voor interventie
  • Transparantie van vergoedingen en kosten
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid (EU)
  • Bestrijding van het witwassen van geld
  • Voorwaarden voor interventie
  • Transparantie van vergoedingen en kosten
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid (EU)

Ontwikkeld door Le Sidecar Web

Beheer van cookietoestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit negatieve gevolgen hebben voor bepaalde kenmerken en functies.
Functioneel Altijd actief
De opslag of technische toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke, uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker gevraagde dienst mogelijk te maken, of met als enig doel de uitvoering van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische werking van het systeem is geen voorwaarde voor het rechtmatige gebruik van het systeem door de abonnee of gebruiker.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Bij gebrek aan een dagvaarding, vrijwillige naleving door uw internetprovider of aanvullende gegevens van derden, kan de informatie die voor dit enige doel wordt opgeslagen of opgehaald over het algemeen niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De opslag of technische toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker te volgen op een website of op verschillende websites met soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren bekijken
{title} {title} {title}